Een ander voorbeeld: een fietsenwinkel kan op haar website, naast het aanbieden van fietsen en fietsonderdelen ook allerlei vragen die te maken hebben met fietsen beantwoorden. Dus wat zijn leuke fietsroutes rond Utrecht?', 'Hoe installeer ik een fietsenrek voorop de fiets?', Of ‘Hoe plak ik een band?’. Deze tips, tutorials of stappenplannen geven antwoord op de vraag die een (potentiële) klant heeft. De klant plakt de fiets nu misschien zelf met behulp van het stappenplan, of brengt hem juist wegens tijdgebrek alsnog bij je langs om te plakken. Of misschien koopt de klant wel die dure anti-lek band die je noemt in de oplossing.
Nog beter: kun je een uitleg of tutorial video maken en op Youtube plaatsen? Youtube hoort tot de Google familie en kan daardoor prominent getoond worden in de zoekresultaten, mits je video een helder antwoord geeft op de vraag. Wat de klant ook kiest, je helpt hem of haar met je oplossingsgerichte content, en bereikt daarmee ook nieuwe klanten.