indrukwekkende website voor elke doelgroep
Nederlands Kanker Instituut (NKI)
Het Nederlands Kanker Instituut (NKI) is een internationaal erkend onderzoeksinstituut dat innovatief onderzoek combineert met toegewijde patiëntenzorg. Deze combinatie zorgt voor een snelle vertaling van fundamenteel en klinisch onderzoek naar nieuwe behandelingen om kanker te slim af te zijn. "Today’s research for tomorrow’s cure." Lees in deze NKI klantcase over de totstandkoming van de nieuwe website.
De uitdaging
"Het was een uitdaging om de NKI website op de gewenste doelgroep af te stemmen. Hiervoor hebben we samen met Basic Orange doelgroeponderzoek gedaan en per doelgroep de ideale klantreis bepaald. Dit hebben we vertaald naar een krachtig visueel ontwerp dat de doelgroep aanspreekt. Een andere uitdaging was het beperkte budget voor zorgklanten zoals het NKI. Want ondanks het beperkte budget, ligt de lat uiteraard hoog. Dankzij Basic Orange hebben we toch een site met een échte wauw-factor neer kunnen zetten."
Waarom Basic Orange
"Basic Orange was voor ons een logische keuze. Eerder heeft de organisatie voor het NKI-AVL meerdere domeinen gerealiseerd. Hierdoor konden een aantal onderdelen van de AVL site herbruikt worden. Dit zorgde voor een grote kostenbesparing. Daarnaast was de vernieuwing van de AVL website een ware topprestatie van het gezamenlijke team van AVL en Basic Orange. Het NKI-AVL wilde graag eenzelfde succes neerzetten met de vernieuwing van de NKI website."
De samenwerking
"De samenwerking tussen Basic Orange en het NKI verliep goed. De lijnen waren kort en de sprints werden goed gefaciliteerd. Basic Orange had goed voor ogen waar de prioriteit lag en wist zich flexibel op te stellen. Binnen een project met een beperkt budget moeten er altijd keuzes gemaakt worden. Dit ging vanuit beide partijen goed."
Het resultaat
"De website is erg gebruiksvriendelijk geworden. NKI is nu online beter vindbaar en de internationale aantrekkingskracht van jong talent is vergroot. We zijn het meest trots op het visuele ontwerp, de ‘responsiveness’ en de mogelijkheid voor iedere researchgroep om zijn eigen blog te starten binnen de NKI website. Alles is nu ook een stuk overzichtelijker. In de toekomst willen we nog diverse optimalisaties doen, zoals de zoekfunctie verbeteren en een Flippingbook integreren."